I. FotoPivo TATRY

I. FotoPivo TATRY sa konalo vo Vysokých Tatrách na Teryho chate. Cieľom akcie bolo posedenie pri pive a popri tom aj niečo nafotiť - kamzíky a líšku ktorá tam popri chodníku sa pohybuje už pár rokov. Na akciu sme mali ísť šiesti ale nakoniec jeden nešiel . V piatok ráno bolo plánované stretnutie okolo desiatej hodine v Starom Smokovci pri nástupnej stanici lanovky ktorá ide na Hrebienok. Z ČR ideme štyria - Honzo , Roman , Míro a ja . Máme tak pol hodinky zdržanie a Fero nás netrpezlivo čaká v tatrách len na inom mieste ako sme sa dohodli :D hehe , tak ešte nakoniec mi čakáme na Fera a s hodinovým zdržaním ideme lanovkou na Hrebienok a potom už ďalej pešo na Teryho chatu . Kedže výstup trvá niečo okolo 3-4 hodín a mi plánujeme aj niečo nafotiť tak je to hraničný čas aby sme nešli hore po tme s čelovkou . Pri Rainerovej chate Honzo našiel drzú sojku ktorá sa ničoho nebála a kradla jedlo ľudom z rúk . Tak sme sa tam zastavili , popozerali ale počasie od začiatku akcie nám nebolo naklonené - zamračené a tma , tak nefotíme a pokračujeme ďalej . Líšku sme zatiaľ nevideli . Po určitom čase sme sa rozdelili a vpredu šli Honzo,Roman a Fero , ja s Mirom vzadu. Pomaly sme postupovali hore po chodníku a zrazu som si všimol líšku ako sa skrýva v kosodrevine . Hovorím Mirovi že je tu líška, on neverí . Tak zobral som sáčok a trochu zašúchal a líška vyšla von a pozerala čo sme jej doniesli .

foto: Ľubomír Novák ; Nikon Z6 ; AF-S 400mm F/2.8E FL ; ISO1600 ; F/4 ; 1/1600s

Tak sme nafotili pár fotiek a zmizla preč . Pokračujeme ďalej a čaká nás najhorší úsek. Pomaly postupujeme a pri oddychovaní vidíme na protiľahlej strane sa pásť kamzíky . Takže zatiaľ to vyzerá dobre až na to počasie. Konečne sme došli na chatu kde nás už čakali a pýtajú sa čo sme fotili cestou. Preto že sa ponáhľali tak nevideli líšku ,tak im aspoň ukazujeme fotky . Večer už sme len sedeli a rozprávali , taký pohodový večer.

foto: Ľubomír Novák ; Nikon Z6 ; AF-S 400mm F/2.8E FL ; ISO800 ; F/4 ; 1/640s

Ráno vstávame o pol piatej kedže Roman zabudol vypnúť budík , vonku je ale hustá hmla a nieje vidieť ani na krok . Na horách sa počasie stále mení , postupne sa hmla rozpadla ale aj tak je zamračené a dosť tma . Obehli sme okolie a Honzo uvidel kamzíky pod kopcom .Tak sme sa tam všetci presunuli a nachystali techniku ale na fotenie to veľmi nebolo . Nové tela zvládaju vyššie ISO tak fotíme a fotíme.

foto: Jaromír Kadeřábek ; Nikon Z6 ; AF-S 500mm F/5.6 PF ; ISO10000 ; F/5.6 ; 1/200s

Začalo dosť silno pršať a kamzíky sa stiahli na nedostupné miesto , balíme to a ideme na raňajky. Celý deň sa už nemení počasie , vonku fúka silný vietor ,dážď a do toho sa mieša hmla .

Ľudia sa asi zbláznili a v takom počasí nie aby sedeli doma tak namiesto toho šlapú na chatu . Nakoniec už sedia aj na zemi a chata je preplnená. Tak sme šli na izbu a dali si šlofíka :) Honzo a Fero sú nejaký nesvoji s toľkej pohody a nič nerobenia . Honzo išiel sa poprechádzať a Fero sa rozhodol že ide domov . Keď sa chata trochu vyprázdnila tak ideme hore a už len kecáme prezeráme fotky a presne to bol cieľ celej akcie . Trochu si oddýchnuť od bežného života , odreagovať sa . Za mňa fakt super akcia a dúfam že zas niekedy sa zopakuje preto som to označil ako

I. FotoPivo TATRY.

foto: František Koneval ; Nikon Z6 ; Sigma 500mm F/4 ; ISO1000 ; F/4 ; 1/160s

foto: František Koneval ; Nikon Z6 ; Sigma 500mm F/4 ; ISO4000 ; F/4 ; 1/250s

V nedeľu ráno už vstávame ako treba , pobalili sme veci a ideme pomaly dole. Na miesto kde sme videli kamzíky predtým . Ako sme šli dole tak zrazu kamzík stojí na horizonte pred nami a mi sme mali techniku pobalenú ešte v batohu . Kým sa vybalíme tak je preč :D . Ale obišiel nás oblúkom a vrátil sa . Počasie je oveľa lepšie a sem tam slnko sa ukazuje cez mraky . Škoda že Fero odišiel domov , mohol si nafotiť kamzíky v lepšom svetle :)

foto: Honzo Novák ; Nikon D500 ; AF-S 300mm F/4 PF ; ISO1250 ; F/5 ; 1/200s

foto: Roman Šrubar ; Nikon D5 ; AF-S 600mm F/4E FL ; ISO6400 ; F/4 ; 1/1000s

Po ceste dole sme sa zastavili ešte pri Rainerovej chate , pozrieť na sojku a či náhodou tam niekde nieje líška . Líška sa už neukázala.

foto: Jaromír Kadeřábek ; Nikon Z6 ; AF-S 500mm F/5.6 PF ; ISO3600 ; F/5.6 ; 1/200s

Ďakujem všetkým za účasť a dobrý pokec :)